Zadar

ODLIČNE VIJESTI – Zračna luka oborila je rekord svog postojanja, a sezona 2017. još upitna

Zračna luka Zadar u srijedu će dočekati polu milijuntog putnika. Rekord je to zadarskog aerodroma u 47 godina postojanja na kojem početkom studenog završava najbolja sezona, a da se još ne zna kako će izgledati iduća.

Ryanair, koji čini najveći dio prometa, doznajemo kako do kraja mjeseca čeka odgovor na svoju ponudu da poveća broj linija i rotacija za 30 posto. Na potezu je Županijska turistička zajednica, koja unatoč političkom zagovoru i dalje nema spreman odgovor na iznos kojeg trebaju prikupiti za udruženo oglašavanje kod Ryanaira.

Prije četiri godine bilo je 300 000 putnika s kojima je počeo uzlazni trend. Ryanair je povećao broj destinacija na 13. S njihovim punim avionima u kojima je hrvatski jezik postao službeni, i ovih dana stižu putnici koji ispunjavaju Kalelargu ovih jesenjih dana. I iznajmljivači sve većeg broja apartmana zadovoljno trljaju ruke što im se sezona produžila, a da se ne govori o brojnim rent-a car tvrtkama koje u najvećem broju koriste putnici Ryanaira.
Nema sumnje, koliko god tko imao protuargument kako isti ti putnici putuju i po ostalim jadranskim destinacijama, koje bi trebale podijeliti trošak reklamiranja kod te kompanije, Ryanair je u Zadru bio generator gradskog turizma.

To je većini shvatljivo, čak i onima koji nisu spremni dobrovoljno sudjelovati u sufinanciranju postojećeg modela, kojeg je nositelj Županijska turistička zajednica. Međutim, direktorica ŽTZ,  Mihaela Kadija je tražila ograničenje sezone letenja Ryanair, da bi mu se manje plaćalo. To bi za posljedicu imalo značajan pad prometa ne samo Zračnoj luci već i svima koji zarađuju od pružanja turističko-ugostiteljskih usluga.

Model udruženog oglašavanja zadarske destinacije kod Ryanaira pokazao se posve promašen. Teško se može ići na solidarnost jedinica lokalne samouprave i tražiti od jedne općine Gračac ili Lišana Ostrovičkih da sudjeluju makar s kojom tisućom kuna u marketinškoj kampanji zadarske destinacije. Osobito, pored Grada Zadra, kojem je ponuđen ugovor na 1.2 milijuna kuna, a oni još nisu platili dogovorenih 900 tisuća kuna. Istodobno Zračna luka “avansira” ugovoreni iznos, koji još nije prikupljen. Aerodrom ne  smije financijski podupirati niti jednog prijevoznika. To može raditi samo Država, preko subvencija Ministarstva turizma, ako nam  ih EU nije zabranila.

O promjeni modela dugo se govori, a osim ideje na dobrovoljnoj osnovi, za koju oni koji najviše imaju koristi, ne mare previše, nije se puno odmaklo. Povećanje boravišne pristojbe je možda optimalno, ali za to treba mijenjati čitav zakon. I koliko god je ministar turizma Lorencin smanjio davanje za Ryanair, a sada već bivši Kliman obećava povećanje, najveće značenje će imati politika koju će odrediti novi ministar Capelli.

Županijska turistička zajednica unaprijed se povukla. Dobili smo milijun kuna iz Državnog proračuna pa će se to odraziti i na smanjeno davanje za Ryanair, tako razmišljaju oni koji rade na sigurnom proračunu bez imalo poduzetništva.





Related Articles

Back to top button