Poginuli motorist kod Nina koji je nastradao prošlog vikenda tek je najnovija žrtva na zadarskim cestama. Početak turističke sezone uobičajeno, donio je više problema u prometu pa iz zadarske policije pozivaju na povećan oprez i poštivanje prometnih pravila.
U proteklih tjedan dana tako se na zadarskim cestama dogodilo ukupno 60 prometnih nesreća u kojima je jedna osoba smrtno stradala a 10 je teško ozlijeđeno. Od početka godina na cestama Zadarske županije smrtno je stradalo 10 osoba, u Hrvatskoj 146. Kakva je sigurnost na našim cestama i kako je povećati?
Prošle je godine u Hrvatskoj smrtno stradalo 308 osoba, 2003-će 700. Stanje se dakle značajno popravilo , no što dalje:
-Mi smo dostigli jednu razinu koju ovaj naš sustav na neki način može dati. Veća poboljšanja su moguća uz neke drastičnije ili ključne promjene u prometnom sustavu , a to je prvenstveno sustavniji nadzor prometa i sustavnija kontrola – ocjena je profesora Željka Marušića s Fakulteta prometnih znanosti. Za podizanje sigurnosti potreban je rad na svim aspektima, od edukacije koja počinje u predškolskoj dobi do saniranja opasnih mjesta i nadzora. Ipak:
Više vrijedi jedna kamera koja snima prekršitelja na nekom mjestu nego 100 ili 1000 apela ili upozorenja.
Pomake možemo napraviti samo ako sustav premrežimo kamerama:
Uzmite Švicarsku. Tamo je svako raskrižje pod kamerama. Sve dionice su pod kamerama i nema šanse da se rade prekršaji i svaka ta kamera „uprihodi“ 2-3 milijuna franaka godišnje.
Sadašnje kazne su dovoljne , dodaje Marušić, međutim
95% prekršaja se ne evidentira , dakle provuku se ti vozači , a onda one koje sustav uhvati, manjkavo pravosuđe još uvijek poslije toga to loše procesuira, i mnogi se izvuku.
Tek sa svim ovim pomacima možemo povećati razinu sigurnosti na našim cestama, zaključuje profesor Marušić.