Otvori članak

BILAVER UVODI "NOVI FORMAT" Kava sa županom: Novi PR trik HDZ-a za izbjegavanje neugodnih pitanja

Table of Contents

Zadarska županija dobila je novu atrakciju: „Kavu sa županom". Ne, ne radi se o novoj kafeteriji u Domu Zadarske županije, već o – kako nas uvjeravaju iz HDZ-ovog PR stroja – „novom formatu druženja s medijima s ciljem boljeg informiranja i razmjene tema". Prevedeno na hrvatski: još jedna prigoda da Josip Bilaver sjedi okružen naklonjenim novinarima i pije kavu dok mu nitko neće postavljati neugodna pitanja.

Poziv je, naravno, pun onog toplog, prijateljskog tona kojim HDZ tradicionalno omotava svoje komunikacijske strategije. „Veselimo se vašem dolasku i zajedničkoj jutarnjoj kavi", piše na kraju, kao da se radi o druženju s prijateljem iz kvarta, a ne o susretu s izabranim dužnosnikom koji bi trebao odgovarati za svoje odluke pred javnošću.

„Druženje" umjesto konferencije – slučajnost ili strategija?

Zanimljiv je taj izbor riječi – „druženje". Ne „konferencija za novinare". Ne „brifing". Ne „redovno izvještavanje javnosti". Nego baš „druženje". Jer kada se ljudi druže, atmosfera je opuštena, nitko ne postavlja oštra pitanja, nitko ne istražuje neugodne teme. Svi se slažu koliko je kava dobra i koliko su projekti izvrsni.

Bilaver, koji je poznat po tome da želi biti omiljen svima – od uhljeba do umirovljenika, od poduzetnika do neprofitnih organizacija – sada je pronašao i medijski format koji mu savršeno odgovara. Formalni okvir koji ne obvezuje na konkretne odgovore, ali omogućava da se kaže kako je administracija „transparentna" i „otvorena prema medijima".

Potvrda dolaska do 16 sati – jer spontanost je precijenjeni koncept

Posebno je dirljiv detalj s potvrdom dolaska „do 16:00 sati". Radi lakše organizacije, naravno. Jer ako nešto HDZ voli, onda je to dobra organizacija. Kontrolirani broj sudionika, poznata imena, bez iznenađenja. Bez onih dosadnih nezavisnih novinara koji bi mogli postaviti pitanje poput: „Gospodine župane, možete li nam objasniti zašto je taj projekt prekoračio budžet tri puta?" ili „Kako komentirate optužbe za netransparentnost u dodjeljivanju javnih nabava?"

Ne, takva pitanja nisu za „kavu". To su pitanja za… pa, zapravo, za konferencije za novinare. Ali one su toliko – kako to reći – formalne. Hladne. Neugodne.

„Bolje informiranje" – HDZ-ova definicija

Kada HDZ kaže „bolje informiranje", važno je razumjeti što to točno znači. Ne radi se o tome da građani saznaju više relevantnih informacija o tome kako se troši njihov novac, tko je dobio koje ugovore ili zašto su određeni projekti kasne godinama. Ne, „bolje informiranje" znači: više prigoda da županijska uprava objavi ono što želi objaviti, u tonu koji želi koristiti, bez improvizacije.

To je win-win situacija – za župana. On dobiva platformu za samopromociju prerušenu u „razmjenu s medijima", a mediji dobivaju… pa, kavu. I fotografiju s županom, ako se dovoljno dobro ponašaju.

Bilaver i njegova potreba da se svima sviđa

Josip Bilaver je političar novog kova – onaj koji misli da se politika može voditi kao natjecanje u popularnosti. Svi moraju biti zadovoljni, nitko ne smije biti ljut, kritika se ne podnosi jer, eto, „trudimo se". A ako netko ipak kritizira, onda to nije konstruktivno, onda to neki napadaju iz političkih razloga, onda to mediji „iskrivljuju".

Problem je što upravljanje županijom nije Facebook profil gdje se brišu negativni komentari. Problem je što javni dužnosnici nisu influenceri koji moraju održavati savršenu sliku. Problem je što građani imaju pravo ne samo na „druženja uz kavu", već na odgovore.

Kava je dobra, odgovori su bolji

„Kava sa županom" savršeno je sažima suvremeni pristup HDZ-a komunikaciji: puno forme, malo sadržaja. Puno topline, malo odgovornosti. Puno osmjeha, malo transparentnosti.

Josip Bilaver može organizirati koliko god „kava" želi. Može se praviti da je dostupan i otvoren koliko god hoće. Ali dok god izbjegava prava novinarska pitanja i dok god zamjenjuje odgovornost PR trikovima, ostaje samo još jedan u nizu HDZ-ovih dužnosnika koji preferiraju kontroliranu sliku nad stvarnim radom.

A kava? Kava će vjerojatno biti dobra. HDZ barem to zna napraviti kako treba – organizirati lijep event s toplim napitkom i hladnim odgovorima.

FOTO: Zadarska županija


Komentari

Posljednje