Table of Contents
Gradonačelnik Zadra, Šime Erlić, ponovno je odlučio – umjesto djelima, govoriti kamerom. U novom promotivnom videu pod nazivom “Dan za građane u Gradskoj upravi”, Erlić se prikazuje kao skroman i dostupan vođa koji “sluša građane”. No, iza kratkog videa krije se klasičan HDZ-ov scenarij: više režiranih kadrova i PR fraza, a manje stvarnih rješenja.
“Mail-ova i poziva je puno, vaših zahtjeva još i više, ali nastojimo vam svima odgovoriti, i čuti vas i vaše probleme”, poručuje Erlić dok sjedi u svom uredu okružen kamerama. Najavljuje da će “jednom mjesečno” primati građane, kao da je to izvanredan čin, a ne zakonska obveza javnog dužnosnika.
Takozvani “Dan za građane” trebao bi, po njegovim riječima, služiti da se čuje glas Zadrana. Međutim, tko su ti građani – javnost ne zna. Kamere su zabilježile tek nekoliko odabranih ljudi koji su pred kamerom hvalili gradonačelnika, nazvavši ga “poštenim čovjekom” i “gradonačelnikom koji ima razumijevanja”. Cijeli video više nalikuje promotivnom spotu HDZ-a nego susretu otvorenom za sve građane.
Na popisu zahtjeva, kako se pohvalio Erlić, nalazi se oko stotinu prijava Zadrana. Tko odlučuje tko će prvi doći na red? Taj posao ima njegova tajnica Julija Goić, ista osoba koju je “naslijedio” od prethodnog gradonačelnika Branka Dukića. Dakle, promijenila se samo fasada, dok sustav ostaje isti – stranački aparat, lojalni ljudi, i pažljivo odabrani “građani” za kameru.
S druge strane, stvarni problemi Zadrana – poput neuređenih ulica, rupa po cestama, nedostatka kanalizacije, nestašice vode i poskupljenja života – i dalje čekaju red.
Zanimljivo, rješavanje “malih, ali životno važnih problema” povjereno je novom pročelniku Hrvoju Mariću, još jednom HDZ-ovcu iz iste stranačke kuhinje.
Erlićev “Dan za građane” zapravo je – dan za PR. Dok HDZ-ova vlast u Zadru nastavlja ulagati u promotivne kampanje i društvene mreže, stvarnost u gradskim četvrtima pokazuje sasvim drugo lice: zapuštene prometnice, devastiranu infrastrukturu i građane koji odavno više ne vjeruju u “otvoreni dijalog”.
Kada HDZ-ova vlast želi pokazati da „sluša narod“, dovoljno je upaliti kameru. Sve drugo – stvarni problemi, realni zahtjevi i konkretni rezultati – ostaju iza kulisa, daleko od objektiva.
I dok Zadrani čekaju odgovore, Erlić i dalje igra glavnu ulogu u vlastitom promotivnom spotu kao da je još uvijek u izbornoj kampanji.




