Table of Contents
U posljednjoj epizodi gradonačelničke streaming-platforme pod radnim naslovom "Keeping Up With The Erlićs", naš dragi atletski prvak lokalne politike, gradonačelnik Šime Erlić odveo je svoju TikTok ekipu na avanturu života - šetnju od Karme do Foše. Da, dobro ste pročitali. Šetnju. Uz more. Što je, priznajmo, revolucionarni koncept za gradonačelnika grada na obali Jadranskog mora.
"Detektirali smo tri problema," objavljuje Erlić u svom najnovijem vlogu, koristeći terminologiju koja bi kod detektiva izazvala smiješak, a kod građana pitanje: zar za to plaćamo gradonačelnika ili osobnog trenera koji usput primjećuje rupe na cesti?
NOVA PARADIGMA: MANJE UREDA, VIŠE CARDIO
Dva sata u uredu postala je nova norma erlićevske uprave. Ostala 22 sata dana? Pa, "tko zna gdje", kako bi rekli dobro obaviješteni građani. Neki tvrde da ga viđaju kako hoda Kalelargom. Drugi kako trenira trikove s loptom na Banini. Treći kako vozi bicikl brzinom svjetlosti pokušavajući pobjeći od nezgodnih pitanja o stvarnom radu gradske uprave.
Ali Erlić ima viziju. Dok se obični smrtnici bore s papirologijom u uredima, naš gradonačelnik je shvatio da je ključ uspjeha u - mobitel kameri i TikTok filterima. Zašto rješavati probleme iza zatvorenih vrata kada ih možete pokazati na otvorenom? Zašto donositi konkretne odluke kada možete najavljivati njihovo donošenje?
TIKTOK EKIPA NAPADA: DIREKTOR ČISTOĆE U GLAVNOJ ULOZI
U najnovijoj epizodi, Erlić je okupio pravu all-star postavu. Ivan John Krstičević, direktor Čistoće, dobio je glavnu ulogu - jer tko bolje od direktora gradskog komunalnog poduzeća može šetati uz more i biti oduševljen pogledom? Elvis Perinčić iz Obala i lučica također je tu, vjerojatno razmatrajući hoće li njegov cameo dovesti do spin-off serije "Lučice Zadra: Neispričane priče".
Hrvoje Marić iz Odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša također je zaslužio svojih pet minuta slave. Konačno, svatko će znati tko je Hrvoje Marić! Ili neće, ali barem će ga vidjeti kako kima glavom dok Erlić nešto govori o "stručnjacima za klizišta".
TRANSPARENTNOST ILI TEATRALNOST?
"Građani putem objava na Facebooku, Instagramu, TikToku..., dobivaju bolji uvid u ono što rade," tvrdi naš izvor. Istina je zapravo drugačija - građani dobivaju uvid u to kako njihovi dužnosnici šetaju uz more i detektiraju probleme koje je netko drugi detektirao prije mjesec dana u pisanom izvješću koje nitko nije pročitao jer je Erlić bio na terenu. U prvoj sezoni snimanja.
Jer dok TikTok ekipa snima kako "identificiraju tri lokacije" (revolucionarno!), stvarne odluke se - iznenađenje, iznenađenje - i dalje donose tamo gdje su se oduvijek donosile: iza zatvorenih vrata, daleko od kamera, bez građana i definitivno bez like-ova i share-ova.
ATLETSKA DIPLOMACIJA
Nije ni čudo da Erlić voli terenski rad. Čovjek je, kako cijeli grad zna, atletski tip. Bicikl - vozi. Nogomet - igra (kada mu šef naredi, naravno). Hodanje uz more - životna strast. Upravljanje gradom iz ureda - nezanimljivo, statično, dosadno. Gdje je tu adrenalin? Gdje je kardio? Gdje su TikTok story mogućnosti?
"Došlo je vrime za pripremat se za sljedeću sezonu," kaže Erlić s entuzijazmom sportskog komentatora. Što je logično - on grad ne doživljava kao administrativnu jedinicu, već kao sportski klub. I dok drugi gradonačelnici gube vrijeme na sastanke, proračune, planove i konkretna rješenja, naš atletski šampion preferira terenski trening s direktorima u ulozi sparring partnera.
VJERODOSTOJNOST KROZ PREGLEDE
"Erlić ovim potezom njihov posao pokušava podići na jedan viši nivo," tvrdi se u komentarima. Viši nivo čega? Influencer marketinga? Reality TV-a? Ili možda - i ovo je luda teorija - zapravo posla?
Ne, ne, to bi bilo previše konvencionalno. Moderna je lokalna uprava, dragi građani, očito postala reality show gdje glavni lik trči gradom, snima se u raznim lokacijama i "detektira probleme" koje bi svatko s funkcionirajućim očima primijetio i prije nego što kaže "TikTok kanera."
TRI PROBLEMA DO SLJEDEĆE SEZONE
"Detektirali su tri problema, pa nam ostaje vjerovati kako ih do iduće sezone više neće biti," piše se optimistično. Ili će biti nova tri problema. Koje će Erlić ponovno detektirati. U novoj epizodi. S novim direktorima. Možda čak i s novim biciklom.
Jer dok drugi gradovi razvijaju strategije, Zadar razvija sadržaj za društvene mreže. Dok drugi gradonačelnici sjede u uredima i rade, naš šeta uz more i - radi? Ili snima da izgleda kao da radi? Ili snima kako gleda druge kako rade?
U ovoj novoj paradigmi više nije ni važno. Važno je da je sadržaj freš, da su direktori prisutni i da algoritam prepoznaje geografsku lokaciju.
DVA SATA STVARNOSTI, 22 SATA VIRTUALNOSTI
Šime Erlić stvorio je novu kategoriju u lokalnoj politici: gradonačelnik-influencer. Čovjek koji vjeruje da je komunikacija o radu važnija od samog rada. Koji misli da su dvije minute videa vrijednije od dva sata provedena u uredu. Koji je uvjeren da građani žele gledati kako on šeta gradom, umjesto da vide stvarne rezultate njegovog rada.
I dok je TikTok ekipa marširala od Karme do Foše, negdje u uredu ostao je prazan stol, neodgovorena e-pošta i dokumenti koji čekaju potpis. Ali tko se brine za to kada imaš nešto lajkova i par komentara?
Zadar zaslužuje bolје. Zadar zaslužuje gradonačelnika koji provodi vrijeme u uredu radeći svoj posao, a ne gradonačelnika koji provodi osam sati dnevno režirajući svoj politički reality show.
Ali dok god građani gledaju, lajkaju i vjeruju - Erlić će nastaviti pedalati. Doslovno.








