Table of Contents
U nizu epohalno kreativnih ideja koje su obilježile mandat aktualnog gradonačelnika Šime Erlića, najnovija prilika za selfie našla je svoj put pravo u – dječji vrtić. I to ne u bilo koji, već u gradski DV Radost PO "Vruljica", ustanovu u koju prosječni zadarski roditelj pokušava upisati svoje dijete otprilike s istom šansom za uspjeh kao što ima za dobitak na lutriji. Osim, naravno, ako slučajno ne posjeduje onu čarobnu plavu iskaznicu koja, kako nam šapuću iskusni poznavatelji gradske birokracije, vrijednost prioritetnih bodova čudesno multiplicira.
Genijalno inspiriran konceptom "kave sa županom"
Nakon što je župan Josip Bilaver uveo "revolucionarni" koncept "Kave sa županom" – susret koji građane, a i medijske djelatnike uzbuđuje otprilike koliko i promatranje sušenja boje na zidu – kreativna vojska zaposlenika Grada Zadra nije mogla ostati po strani. Stoga se rodio još inovativniji "Čaj s gradonačelnikom". Nadamo se da predsjednicima Gradskog vijeća i Županijske skupštine neće pasti na pamet sličan pothvat, jer bi vrlo lako mogli završiti s "Kacavidom sa Žuvelom" ili "Cedevitom s Meladom". Svima nama, dakle, ostaje da čekamo taj trenutak s isčekivanjem koje vrlo podsjeća na osjećaj kada u nedjelju ujutro gledamo kroz prozor i shvatimo da opet pada kiša.
Kad gradonačelnik "slučajno" navrati
Prema službenom objašnjenju, gradonačelnik je "na poziv djece" posjetio dječji vrtić "Vruljica". Jer, naravno, što bi četverogodišnjaci i petogodišnjaci više htjeli od susreta s političkom figurom čije funkcije razumiju jednako dobro kao i kvantnu fiziku?
Možda bi bilo relevantno pitati se jesu li roditelji te djece dali privolu da njihova maloljetna, nevina čeljad postane rekvizit u gradonačelnikovoj političkoj samopromociji. Ali takva pitanja, izgleda, pripadaju onim sitnicama koje ne treba zamarati TikTok ekipu gradske PR službe, očito prezaposlenu osmišljavanjem "viralnog contenta".
Propuštena prilika za stvarnu radost
Ako je u gradskoj PR službi zaista toliko gorilo za ovaj spektakl, mogao je Šime barem staviti bijelu bradu, obući odijelo Djeda Božićnjaka, utrpati jastuk na trbuh, nabaciti naramak darova na pleća i – barem tako – razveseliti mališane. Ispao bi veća faca. Djeca bi bila oduševljena. Fotografije bi bile autentične. Ovako... ostaje nam samo da se pitamo je li ikome od odgovornih palo na pamet da petogodišnjaci možda nisu idealna ciljna publika za političke PR kampanje.
Diskretnost? Koji to pojam?
Ako su se ravnateljica i odgojiteljice htjele naslikati s mladim, dinamičnim Erlićem – što je, pretpostavljamo, njihovo legitimno pravo – mogle su to učiniti i malo diskretnije. Recimo, nakon radnog vremena, negdje u parku, uz šalicu tog famoznog čaja. A ne preko leđa i na račun maloljetne djece koja ni ne shvaćaju da su upravo postala statistička jedinica u rubrici "uspješne PR akcije".
HDZ – iscijedio se do posljednje kapi
No, nije ovo izoliran slučaj. To je samo najnoviji primjer u nizu poteza jedne stranke koja je očito zaključila da je vrijeme da se iz svake situacije – pa makar i iz dječjeg vrtića – iscijedi još koja kap političkog kapitala. HDZ, onako umoran i iscijeden poput limuna kojeg ste jučer koristili za limunadu, i dalje pokušava izgledati svježe. I dalje se nada da građani neće primijetiti da su isti ti vrtići u koje gradonačelnik dolazi na "čaj" mjesta na koja većina zadarskih roditelja ne može upisati svoju djecu bez veza, poznanstava ili – kao što smo već spomenuli – plave iskaznice.
Čaj je poslan, ali gorčina ostaje
"Čaj s gradonačelnikom" bit će zapamćen kao još jedan u nizu pokušaja da se politika upakira u simpatičan, pristupačan i "mlad" format. Nažalost, rezultat je bio suprotan – ispala je tragikomična farsa u kojoj su najnevniji sudionici bili upravo oni najmlađi.
A mi, građani? Pa mi ćemo nastaviti čekati. Čekati da naša djeca dobiju mjesto u vrtiću. Čekati da gradska uprava rješava stvarne probleme. I čekati da netko, bilo tko, shvati da je politička promidžba preko leđa predškolske djece možda – samo možda – prelazak svake granice ukusa i pristojnosti.
FOTO: GRAD ZADAR