Otvori članak

Erlićeva "Dvanaestica" zaboravila pola grada: Sinjoretovo i Ričine ne idu na Advent?

Zadarski gradonačelnik otkrio revolucionarnu ideju: noćni autobus vikendom - ali samo mjesec dana i samo za odabrane

Table of Contents

Dok se gradonačelnik Šime Erlić na društvenim mrežama ponaša kao brucoš koji je upravo otkrio čari zagrebačkog javnog prijevoza, viče "Dvanaesticom do kuće!" i pozira za selfije s autobusima, stanovnici istočnog dijela grada postavljaju neugodno pitanje: a gdje su Sinjoretovo i Ričine?

Famozna linija 12, koja bi trebala biti odgovor na sve transportne molitve mladih Zadrana (barem mjesec dana godišnje), čudesno preskaće cijeli istočni dio grada. Sinjoretovo? Ričine? ... Nigdje na karti. Kao da njihovi stanovnici ne izlaze, ne troše novac na Adventu, ili su možda predviđeni za pješačku verziju programa.


Parafraziraj tekst I napiši novinarski članak. Budi kritičan, oštar I ironičan prema HDZu I gradonačelniku Šimi Erliću. Koji na društvenim mrežama slavodobitno najavljuje " Dvanaesticom do kuće! " kao da je malo zaglavio u studentskim danima u Hrvatskoj metropoli. Ideja nije ništa novo, i svakako bi ju trebalo realizirati, ako ne cijelu godinu, ono bar vikendom i/ili u ljetnim mjesecima da djeca stignu sigurno kući. Ovako samo u vrijeme Adventa je samo još jedna od ušminkani h politikanskih mjera. S obzirom da su gradske linije katastrofalne, a o međugradski bolje ne.
Grad Zadar uvodi noćnu autobusnu liniju koja s prometovanjem započinje u subotu, 29. studenoga, a prijevoz će biti besplatan.
Linija 12 prometovat će vikendima s polascima u 00:15h i 02:15h, i to od 29. studenoga do 28. prosinca 2025. godine.
Vozit će na relaciji Poluotok (stari Kolodvor) – Poluotok (obala Kralja Tomislava/Narodni list) – Kolodvor – Ante Starčevića – Borka Šarlija Kese – Put Biliga – Hrvatskog Sabora – Put Vrela – Matekovića Brig – Put Bokanjca – Put Nina – Put Petrića – Put Dikla – A.G. Matoša  – Obala kralja Trpimira – Antuna Mihanovića – Asje Petričić – Put Nina – Ivana Meštrovića – Oko Vrulja – J.J. Strossmayera – Obala kneza Branimira – Obala Kralja Tomislava – Poluotok.
– Uvodimo noćnu autobusnu liniju u vrijeme Adventa koja je prvenstveno usmjerena na Zadranke i Zadrane, i prilagođena njihovim potrebama. Posebice se to odnosi na mlade koji ne moraju brinuti za prijevoz do kuće nakon izlaska. Prijevoz će biti besplatan, jer se troškovi pokrivaju u sklopu EU projekta, i nadam se će ova linija zaživjeti i ubuduće, i tijekom cijele godine  – kazao je gradonačelnik Šime Erlić.

Show more

"Dvanaesticom do kuće!" - Erlićeva adventska bajka za jednokratnu upotrebu

Zadarski gradonačelnik otkrio revolucionarnu ideju: noćni autobus vikendom - ali samo mjesec dana

Zadar - U nizu bombardiranja društvenih mreža победničkim fotkama i sloganima vrijednim studentske kampanje za vijećnika, zadarski gradonačelnik Šime Erlić objavio je vijest koja bi mogla promijeniti sve - da traje dulje od mjesec dana.

"Dvanaesticom do kuće!" ponosno viče Erlić, zvučeći poput nekoga tko je zaglavio negdje između nostalgije za zagrebačkim studentskim danima i shvaćanja da vodi grad u 21. stoljeću. Revolucionarna ideja o noćnom prijevozu, koju su svjetski gradovi implementirali negdje oko kad je HDZ bio u oporbi (ako se itko toga sjeća), konačno je stigla i u Zadar - naravno, samo za Advent i samo vikendom.

Linija 12 prometovat će od 29. studenoga do 28. prosinca s dva polaska - u ponoć i u dva ujutro. Dovoljno za kratki izlazak, nedovoljno za bilo što drugo, ali dovoljno za lijepe fotografije i PR obračun s biračima.

"Prvenstveno je usmjerena na Zadranke i Zadrane, i prilagođena njihovim potrebama," objašnjava gradonačelnik, očito misleći na one Zadrane čije potrebe čudesno nestaju 29. prosinca i čudesno se vraćaju - nikad. Jer ako postoji nešto što mladi trebaju, to je sigurnost da će sigurno stići kući - ali samo u prosincu, i samo vikendom. Ostalo vrijeme godine očito mogu teleportacijom ili pješke.

Najbolji dio? "Troškovi se pokrivaju u sklopu EU projekta," priznaje Erlić, slučajno otkrivajući da Grad Zadar, naravno, ne bi izdvojio sredstva za tako luksuznu stvar kao što je sigurnost mladih tijekom cijele godine. EU novac - da. Gradski proračun - ne, hvala.

"Nadam se da će ova linija zaživjeti i ubuduće, i tijekom cijele godine," dodaje gradonačelnik s entuzijazmom čovjeka koji se nada da će netko drugi platiti račun. Ta rečenica savršeno sažima pristup: ideja je dobra, realizacija kozmetička, a odgovornost - možda nekad kasnije, ako se digne još koji EU projekt.

U međuvremenu, gradske autobusne linije ostaju u stanju za koje je "katastrofalne" kompliment, a o međugradskom prometu bolje da ne govorimo. Ali tko se time bavi kad možeš objaviti selfie s "Dvanaesticom" i proglasiti se vizionarom?

Zadar je, zahvaljujući ovoj mjeri, korak bliže budućnosti - jednom mjesecu godišnje. Za sve ostalo, postoji Uber. Ili pješačenje. Ili nadu da će netko iz EU-a opet poslati neki projekt.

"Dvanaesticom do kuće!" zvuči dobro. "Jedanstim mjesecima godine pješke kući" nekako nije ušlo u slogan.

Promijeni početak teksta i dodaj kako.sugrađani negoduju jer je famoznq 12 ica zaboravila istočni dio grada, odnosno Sinjoretovo, čiji stanari očito ne idu na Advent

Piši

Erlićeva "Dvanaestica" zaboravila pola grada: Sinjoretovo ne ide na Advent?

Zadarski gradonačelnik otkrio revolucionarnu ideju: noćni autobus vikendom - ali samo mjesec dana i samo za odabrane

Zadar - Dok se gradonačelnik Šime Erlić na društvenim mrežama ponaša kao freshman koji je upravo otkrio čari zagrebačkog javnog prijevoza, viče "Dvanaesticom do kuće!" i pozira za selfije s autobusima, stanovnici istočnog dijela grada postavljaju neugodno pitanje: a gdje je Sinjoretovo?

Famozna linija 12, koja bi trebala biti odgovor na sve transportne molitve mladih Zadrana (barem mjesec dana godišnje), čudesno preskaće cijeli istočni dio grada. Sinjoretovo? Nigdje na karti. Kao da njegovi stanovnici ne izlaze, ne troše novac na Adventu, ili su možda predviđeni za pješačku verziju programa.

"Očito mi nismo dovoljno adventski," gorko komentira jedan sugrađanin, dok drugi dodaje: "Možda Grad misli da mi imamo privatne helikoptere ili smo jednostavno dovoljno atletski građeni za noćne maratone."

Studentski slogan za odraslu funkciju

U nizu bombardiranja društvenih mreža pobjedničkim fotkama i sloganima vrijednim studentske kampanje za vijećnika, zadarski gradonačelnik Šime Erlić objavio je vijest koja bi mogla promijeniti sve - da traje dulje od mjesec dana i da pokriva cijeli grad.

"Dvanaesticom do kuće!" ponosno viče Erlić, zvučeći poput nekoga tko je zaglavio negdje između nostalgije za zagrebačkim studentskim danima i shvaćanja da vodi grad u 21. stoljeću. Revolucionarna ideja o noćnom prijevozu, koju su svjetski gradovi implementirali negdje oko kad je HDZ bio u oporbi (ako se itko toga sjeća), konačno je stigla i u Zadar - naravno, samo za Advent, samo vikendom, i samo za pola grada.

Linija 12 prometovat će od 29. studenoga do 28. prosinca s dva polaska - u ponoć i u dva ujutro. Dovoljno za kratki izlazak, nedovoljno za bilo što drugo, a za stanovnike Sinjoretova - jednostavno nedostupno.

Adventska selektivnost

"Prvenstveno je usmjerena na Zadranke i Zadrane, i prilagođena njihovim potrebama," objašnjava gradonačelnik, očito misleći na one Zadrane čije potrebe čudesno nestaju 29. prosinca i čudesno se vraćaju - nikad. I naravno, samo na one Zadrane koji žive na zapadnom dijelu grada. Oni istočni očito mogu teleportacijom ili pješke.

Jer ako postoji nešto što mladi trebaju, to je sigurnost da će sigurno stići kući - ali samo u prosincu, samo vikendom, i samo ako ne žive u "pogrešnom" dijelu grada. Ostalo vrijeme godine i ostatak teritorija očito mogu se snaći sami.

EU novac - jedini pravi novac

Najbolji dio? "Troškovi se pokrivaju u sklopu EU projekta," priznaje Erlić, slučajno otkrivajući da Grad Zadar, naravno, ne bi izdvojio sredstva za tako luksuznu stvar kao što je sigurnost mladih tijekom cijele godine ili za proširenje rute na cijeli grad. EU novac - da. Gradski proračun - ne, hvala. Sinjoretovo - tko to?

"Nadam se da će ova linija zaživjeti i ubuduće, i tijekom cijele godine," dodaje gradonačelnik s entuzijazmom čovjeka koji se nada da će netko drugi platiti račun. Ta rečenica savršeno sažima pristup: ideja je dobra, realizacija kozmetička, teritorijalno diskriminirajuća, a odgovornost - možda nekad kasnije, ako se digne još koji EU projekt koji će se, naravno, opet sjetiti samo pola grada.

Katastrofa 365 dana godišnje

U međuvremenu, gradske autobusne linije ostaju u stanju za koje je "katastrofalne" kompliment, a o međugradskom prijevozu bolje da ne govorimo. Ali tko se time bavi kad možeš objaviti selfie s "Dvanaesticom" i proglasiti se vizionarom?

Gradski prijevoz, koji bi trebao funkcionirati cijelu godinu i pokrivati cijeli grad, ostaje tema za neku drugu EU aplikaciju. Možda 2030. Možda nikad. Tko zna? Ali tko se time bavi kad imaš adventski PR trenutak?

Zaključak: Ušminkana politika u najavi

Zadar je, zahvaljujući ovoj mjeri, korak bliže budućnosti - jednom mjesecu godišnje i za dio grada koji je imao sreću biti ucrtan na kartu. Za sve ostalo, postoji Uber. Ili pješačenje. Ili nada da će netko iz EU-a opet poslati neki projekt - ovaj put možda i s GPS-om koji zna gdje je Sinjoretovo.

"Dvanaesticom do kuće!" zvuči dobro. "Jedanstim mjesecima godine pješke kući, a ako živiš u Sinjoretovu - uvijek pješke" nekako nije ušlo u slogan.

Ovo je još jedna u nizu ušminkanih političkih mjera HDZ-a - dobra za naslov, fotografiju i lajkove, ali daleko od stvarnog rješenja problema javnog gradskog prijevoza koji bi trebao služiti svim građanima, cijelu godinu, a ne samo onima koji žive na "pravoj" strani grada i samo kada treba skupiti politička Advent bodove.

Dodaj samo.ppdatak.kuda prolazi

Erlićeva "Dvanaestica" zaboravila pola grada: Sinjoretovo ne ide na Advent?

Zadarski gradonačelnik otkrio revolucionarnu ideju: noćni autobus vikendom - ali samo mjesec dana i samo za odabrane

Zadar - Dok se gradonačelnik Šime Erlić na društvenim mrežama ponaša kao freshman koji je upravo otkrio čari zagrebačkog javnog prijevoza, viče "Dvanaesticom do kuće!" i pozira za selfije s autobusima, stanovnici istočnog dijela grada postavljaju neugodno pitanje: a gdje je Sinjoretovo?

Famozna linija 12, koja bi trebala biti odgovor na sve transportne molitve mladih Zadrana (barem mjesec dana godišnje), čudesno preskaže cijeli istočni dio grada. Sinjoretovo? Nigdje na karti. Kao da njegovi stanovnici ne izlaze, ne troše novac na Adventu, ili su možda predviđeni za pješačku verziju programa.

Geografija isključivanja

Linija će prometovati na relaciji: Poluotok (stari Kolodvor) – Poluotok (obala Kralja Tomislava/Narodni list) – Kolodvor – Ante Starčevića – Borka Šarlija Kese – Put Biliga – Hrvatskog Sabora – Put Vrela – Matekovića Brig – Put Bokanjca – Put Nina – Put Petrića – Put Dikla – A.G. Matoša – Obala kralja Trpimira – Antuna Mihanovića – Asje Petričić – Put Nina – Ivana Meštrovića – Oko Vrulja – J.J. Strossmayera – Obala kneza Branimira – Obala Kralja Tomislava – Poluotok.

Impresivna lista ulica - sve samo ne onih u istočnom dijelu grada.

"Očito mi nismo dovoljno adventski," gorko komentira jedan sugrađanin, dok drugi dodaje: "Možda Grad misli da mi imamo privatne helikoptere ili smo jednostavno dovoljno atletski građeni za noćne maratone."

Studentski slogan za odraslu funkciju

U nizu bombardiranja društvenih mreža pobjedničkim fotkama i sloganima vrijednim studentske kampanje, zadarski gradonačelnik Šime Erlić objavio je vijest koja bi mogla promijeniti sve - da traje dulje od mjesec dana i da pokriva cijeli grad.

"Dvanaesticom do kuće!" ponosno viče Erlić, zvučeći poput nekoga tko je zaglavio negdje između nostalgije za zagrebačkim studentskim danima i shvaćanja da vodi grad u 21. stoljeću. Revolucionarna ideja o noćnom prijevozu, konačno je stigla i u Zadar - naravno, samo za Advent, samo vikendom, i samo za pola grada.

Linija 12 prometovat će od 29. studenoga do 28. prosinca s dva polaska - u ponoć i u dva ujutro. Dovoljno za kratki izlazak, nedovoljno za bilo što drugo, a za stanovnike Sinjoretova, Ričina... - jednostavno nedostupno.

Adventska selektivnost

"Prvenstveno je usmjerena na Zadranke i Zadrane, i prilagođena njihovim potrebama," objašnjava gradonačelnik, očito misleći na one Zadrane čije potrebe čudesno nestaju 29. prosinca i čudesno se vraćaju - nikad. I naravno, samo na one Zadrane koji žive u zapadnom dijelu grada. Oni istočni očito mogu teleportacijom ili pješke.

Jer ako postoji nešto što mladi trebaju, to je sigurnost da će sigurno stići kući - ali samo u prosincu, samo vikendom, i samo ako ne žive u "pogrešnom" dijelu grada. Ostalo vrijeme godine i ostatak teritorija očito mogu se snaći sami.

EU novac - jedini pravi novac

Najbolji dio? "Troškovi se pokrivaju u sklopu EU projekta," priznaje Erlić, slučajno otkrivajući da Grad Zadar, naravno, ne bi izdvojio sredstva za tako luksuznu stvar kao što je sigurnost mladih tijekom cijele godine ili za proširenje rute na cijeli grad. EU novac - da. Gradski proračun - ne, hvala. Sinjoretovo, Ričine... - što je to?

"Nadam se da će ova linija zaživjeti i ubuduće, i tijekom cijele godine," dodaje gradonačelnik s entuzijazmom čovjeka koji se nada da će netko drugi platiti račun. Ta rečenica savršeno sažima pristup: ideja je dobra, realizacija kozmetička, teritorijalno diskriminirajuća, a odgovornost - možda nekad kasnije, ako kapne još koji EU projekt koji će se, naravno, opet sjetiti samo pola grada.

Katastrofa 365 dana godišnje

U međuvremenu, gradske autobusne linije ostaju u stanju za koje je "katastrofalne" kompliment, a o međugradskom prijevozu bolje da ne govorimo. Ali tko se time bavi kada možeš objaviti selfie s "Dvanaesticom" i proglasiti se vizionarom?

Gradski prijevoz, koji bi trebao funkcionirati cijelu godinu i pokrivati cijeli grad, ostaje tema za neku drugu EU aplikaciju. Možda 2030. Možda nikad. Tko zna? Ali tko se time bavi kada imaš adventski PR trenutak?

Ušminkana politika u najavi

Zadar je, zahvaljujući ovoj mjeri, korak bliže budućnosti - u jednom mjesecu godišnje i za dio grada koji je imao sreću biti ucrtan na kartu. Za sve ostalo, postoji Uber. Ili pješačenje. Ili nada da će netko iz EU-a opet poslati neki projekt - ovaj put možda i s GPS-om koji zna gdje su Sinjoretovo, Ričine,...

"Dvanaesticom do kuće!" zvuči dobro. "Jedanaest mjeseci u godini pješke kući, a ako živiš u Sinjoretovu i Ričinama - uvijek pješke" nekako nije ušlo u slogan.

Ovo je još jedna u nizu ušminkanih političkih mjera HDZ-a - dobra za naslov, fotografiju i lajkove, ali daleko od stvarnog rješenja problema javnog gradskog prijevoza koji bi trebao služiti svim građanima, cijelu godinu, a ne samo onima koji žive na "pravoj" strani grada i samo kada treba skupiti političke Advent bodove.

Komentari

Posljednje