Table of Contents
Kasno sinoć, nakon dugog vijećanja i objave Nacionala o potencijalnom kriminalu u luci Gaženica, oglasio se ravnatelj Lučke uprave Zadar, Robert Škifić koji je medijima poslao priopćenje u kojem je netočno utvrdio kako tvrtki Egis Bceom International, kao što je naveo Nacional, nije plaćeno oko 20 milijuna kuna za izradu studije koja nije uzeta u obzir prilikom odlučivanja o davanja dijela Gaženice u koncesiju.
Đoni Štambuka, Škifićev zamjenik: EGIS-u smo platili 20 milijuna kuna
– Apsolutno je netočan podatak da je za izradu Studije gospodarske opravdanosti utrošeno 20 milijuna kuna. Za tu je Studiju tvrtke EGIS International, zajedno s izradom natječajne dokumentacije plaćeno 76.412,52 EUR, tj. 570.000 kn – tvrdio je još sinoć Škifić.
Međutim, u izjavi za Zadarski, Škifića je demantirao njegov vlastiti pomoćnik, Đoni Štambuka. On je kazao da su konzultanti za cijeli svoj desetogodišnji angažman u Gažanici (od 2008.), za razne usluge, među kojima i pisanje nekih studija, ukupno plaćeni 20 milijuna kuna.
Priopćenjem se oglasio Marko Pupić Bakrač
U međuvremenu, s priopćenjem za javnost oglasio se i županijski vijećnik Akcije mladih, Marko Pupić Bakrač koji je Škifića optužio za ‘spinanje’ i miješanje krušaka i jabuka. Njegovo priopćenje prenosimo u cijelosti.
‘PRIOPĆENJE ZA JAVNOST
Ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić u svojim rukama ima sve studije pa i francusku
i noviju tvrtke DVOKUT ECRO. Na postavljeno pitanje novinara Nacionala o tim
studijama i promjenjivom dijelu naknade koji bi trebao plaćati koncesionar nije
znao dati odgovor nego je zatražio dodatni rok za očitovanje. Za razliku od
Roberta Škifića koji posjeduje studije naši pismeni zahtjevi za uvidom u
studije su odbijeni. Prema odgovoru LUZ-a Studiju opravdanosti koncesije
putničke luke Gaženica posjeduju samo u pisanom obliku dok Studiju gospodarske isplativosti izgradnje putničke luke Gaženica posjeduju samo u pisanom obliku na engleskom jeziku !? U dvadesetprvom stoljeću, 2018 godine LUZ-a ne posjeduje
studije u elektronskom obliku na hrvatskom jeziku !?
Sve ovo vrijeme francuska studija se niti spominje niti daje na uvid javnosti kao ni
prethodne dvije. Nakon što su novinari došli u posjed te studije Škifić sada
nakon tri dana i brifiranja kao obično prodaje naknadu pamet, svoja tumačenja
iste. Sulkus priče je svi koju su čitali studiju su blesavi a on je pametan pa
će nam objasniti. Stvar je u tome da je izgrađena zgrada manja od one planirane
i nema unutarnjeg parkinga pa je eto sad primjeren odnos promjenjivog dijela
naknade 88% naspram 12% a ne 50% naspram 50% kako stoji u francuskoj studiji.
Ma nemoj pametnjakoviću! Jedini koji u ovoj priči miješaju kruške i jabuke su
Škifić i Longin, naravno s predumišljajem.
Na saborskom Odboru za pomorstvo,promet i infrastrukturu Škifić nije briljirao u
svojim izlaganjima, uopće mi se nije činio tako pametan kao što se nastoji
prikazati u svojim istupima s visoka. On i Longin svoje šuplje argumente iznose
u javnosti bez prisutnosti suprotne strane , sučeljavanja mišljenja. Osim što
nam je onemogućen uvid u studije odbijen nam je i zahtjev za sazivanje tematske
sjednice o Gaženici usprkos sakupljenom propisanom broju potpisa. Kažu Gaženica nije u ingerenciji županije !? Da nije u nekoj drugoj županiji ? Što se onda toliko Božidar Longin upinje i pjeni oko Gaženice kad nije u ingerenciji županije? Da ne kažem kako su slične tematske sjednice koje su sazvane uz zahtjeve i potpise vijećnika imali u Splitsko-dalmatinskoj županiji na temu termoelektrane Peruća prošle godine, u Dubrovačko-neretvanskoj na temu termoelektrane na ugljen u Pločama 2014 godine.
Dakle na sve načine nam se podmeću noge i izbjegava sučeljavanje mišljenja. Slobodno,
bilo kada i bilo gdje spreman sam se sučeliti sa Škifićem i Longinom po ovoj
temi , mogu povesti i Livakovića ( koliko vidim Škifić ne demantira da se
sastao s njim, demantira samo da je to bilo prekjučer).
Nitko dosad nije odgovorio na nepobitne činjenice koje smo iznijeli.
– da su Turski ponuditelji nepouzdani partneri koji su muljali u luci Gruž i luci
Bar
– da nigdje u Europi nema davanja koncesije na ovakav način već da lukama upravljaju
tvrtke koje su dionička društva čije se dionice mogu kupiti regularnim putem
– da čak ni u Hrvatskoj nije u koncesiju dan niti jedan infrastrukturni objekt koji
je u potpunosti, 100% izgrađen ( isključivo oni koje su gradili dijelom ili u
cijelosti budući koncesionari). Ludost je nešto potpuno izgraditi pa dati
drugom da na tome zarađuje.
– da je natječaj sastavljen tako da se na njega moglo javiti isključivo nekoliko
i to stranih tvrtki ( od tih nekoliko one pouzdane s transparentnim
poslovanjem ne žele sudjelovati u makinacijama)
Preskaču se odgovori na ta pitanja kao i brojna druga. Za uzvrat se prosipaju spinovi
kako nema turista i home porta bez Turaka, koliko svinjetine, teletine,
janjetine, krumpira treba jednom kruzeru.
Da budem iskren mene osobno boli briga što Škifić vergla i spinava, ne cijenim ga,
za mene njegova vjerodostojnost ravna je nuli. Volio bih samo da mi odgovori na
jedno pitanje koje se pravi da nije registrirao. Naime Stanislav Antić kad mu
je dodijeljena nagrada za životno djelo u svom govoru kaže da je u SAS-u iza sebe ostavio 300 brodova. Škifiću ponovno te pitam gdje su ti brodovi?
Uz more drugih Longin i Škifić imaju dva krucijalna problema:
– u ovoj fazi koncesija više nije moguća bez da ministar Butković ne stavi svoj
politički kredibilitet iza te odluke i snosi političke posljedice tog čina.
– eventualnim potpisivanjem koncesijskog ugovora morat će se pristupiti drugoj fazi plana,
raspodjeli dogovorenog. Prilikom realizacije njihovi problemi će se samo
multiplicirati, mi nećemo nestati.
Vijećnik u Županijskoj skupštini Zadarske županije, Marko Pupić-Bakrač.’
Foto: Zadarski list