Table of Contents
Gradonačelnik "od Vardara do Triglava" uz svoju ekipu najavljuje adventski spektakl koji bi mogao biti hit – u nekom selu kod Benkovca
Sitno odbrojavamo dane do trenutka kada će nas Šime Erlić, njegov urednički tim iz Turističke zajednice i kompanija ponovno uvjeriti da su izmislili toplu vodu. Advent u Zadru, velika tradicionalna manifestacija koja obećava "fantastičan program", otvara se 24. studenog, na Dan grada, a ako ste očekivali bilo kakvu inovativnost s ovom relativno mladom upravom – dobro došli u realnost.
Erlićeva vizija: "Disperzija" pritiska na pijaci
Naš vječno prisutni gradonačelnik Šime Erlić, koji kao što bi rekli njegovi iz Ureda "nema gdje nije, od Vardara pa do Triglava", na press konferenciji u palači Cedulin poručio je kako će ovogodišnji Advent biti "po mjeri Zadrana". Koja mjera to točno, nije detaljizirao, ali nas je uvjerio da su "disperzirali adventska događanja" uključujući novi prostor na gradskoj pijaci.
Dakle, grand plan HDZ-ove ekipe je... premjestiti dio programa na Pijacu. Revolucionarno. Gotovo kao da su otkrili novi kontinent. "Revitalizirali smo novu lokaciju", ponosno najavljuje Erlić, govoreći o prostoru koji je uvijek tu bio, samo što ga sada konačno koriste. Čestitke na kreativnosti.
Bencunka i godišnja reciklirana špranca
Direktorica Turističke zajednice grada Zadra, Iva Bencun, koja već godinama predstavlja istu, izlizanu šprancu nečeg što bi oni htjeli da je Advent (a što s Adventom ima veze možda kao adventski vijenac s raketnom znanošću), ponovno nam servira uobičajeni meni.
"Zadrani će ove godine imati priliku pokazati svo bogatstvo svoje glazbene scene", kaže Bencunka, najavljujući da će domaći umjetnici nastupati srijedom i četvrtkom, a klape utorkom. Znači, potpuno sličan koncept kao i prošle godine, samo s malo šljokica. I one prije. I one prije toga. Jedina "inovacija"? Glazbeni promotori na pijaci. Wow.
Nova lokacija dobila je zvučno ime "Božićni gramofon" – jer očito nije dovoljno što program zvuči kao pokvarena ploča, nego mora i ime biti vintage.
Letinić: Sve izlicitirano, sve podignuto, sve skuplje
Tomislav Letinić, direktor Tržnice Zadar, ponosno najavljuje da su "sve adventske kućice izlicitirane". Naravno da jesu – na kraju će netko platiti podosta novaca za privilegiju prodavanja preprženih fritula po 25 kuna. Pardon, 3,30 eura.
Letinić nam obećava i "izložbu božićnih jaslica" te "izložbu o izgubljenim spomenicima". Jer ništa ne kaže "veselo Adventsko vrijeme" kao potraga za izgubljenom kulturnom baštinom dok prežvakavate komad suhe kobasice.
Brajković: Zaštitno lice Poluotoka s misijom
Frane Brajković, poznati zadarski glazbenik i – kako tekst TZ - a kaže – "zaštitno lice Poluotoka" (titula za koju sigurno nitko nije znao da postoji), ovaj će put organizirati "posebne nastupe u ulicama". Cilj? "Olakšati poslovanje u zimskim mjesecima."
Dakle, ne radi se o tome da građani uživaju, već da se ugostitelji spase od zimske krize. Lijepo od Frane što misli na trgovce i sebe, manje lijepo što se cijeli koncept svodi na "kako će netko zaraditi" umjesto "kako će netko dobro provesti vrijeme".
Program: Ništa novo od Vardara do Triglava
A program? Pa vidjeli smo ga već u svakom selu i gradu Zadarske županije. Ivica Sikirić Ićo, Marko Škugor, Nipplepeople, Tajči, Silente... Sve poštovani izvođači, ali nijedan nije baš sinonim za "inovativnost" ili "uzbuđenje 2025/2026".
Za doček Nove godine, Zadar priprema čak četiri (!) programa. Jer ako ne možeš napraviti jedan kvalitetan, napravi četiri osrednja i nadaj se da će se ljudi raspršiti dovoljno da nitko neće primijetiti dosadu.
Vrhunac sezone? "Talijanska performerica koja će utjeloviti Lady Gagu". Ne Lady Gaga. Ne čak ni dobar imitator. Nego "performerica koja će utjeloviti". Drugim riječima, budget verzija budget verzije.
Sve skuplje, nedostupnije, dosadnije
Znamo da će sve biti slično kao i lani – samo s par novih kućica na pijaci. Sve će biti skuplje (inflacija, znate), nedostupnije (parking, znate) i nadasve – dosadnije.
Ali nemojte reći to Erlićevoj ekipi. Oni su uvjereni da su napravili nešto spektakularno. "Bogat program", "disperzija događanja", "revitalizacija prostora" – buzzwords koji zvuče impresivno dok ne shvatite da se radi o istom starom receptu serviranom u drugačijoj ambalaži.
Advent u Zadru 2025.: Ista priča, isti ljudi, isti program. Samo cijene rastu.
Pratite društvene mreže Turističke zajednice ako želite vidjeti kako izgledaju objave koje bi mogle biti kopirane-zalijepljene iz 2024., 2023., 2022., 2021...
Dobro došli u Advent po mjeri... nečijeg džepa.