Španjolci i Austrijanci gradili bii putničku zgradu u Gaženici za 50 milijuna eura!?

U Lučkoj upravi Zadar danas je bilo jako teško doznati jesu li jučer otvorene ponude po međunarodnom natječaju za izgradnju putničke zgrade u Novoj luci Gaženica. Iako se radi o državnoj instituciji na snazi je embargo na informacije prema javnosti.

Da će se ponude otvoriti, a zna se otprije da su samo dvije pristigle, najavio je jučer tek predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Perica Šolić iz resornog ministarstva. Neslužbeno smo doznali da su te ponude dali španjolski OHL Obrascón Huarte Lain i austrijski Strabag, a da se iznosi vrte oko 50 milijuna eura, što je više od troškovnika projektanta.

Za otvaranje ponuda nadležno je Povjerenstva Lučke uprave na čijem je čelu Sandro Vukelić, a pretpostavljamo da će u postupku natječaja, kao i do sada sudjelovati i konzultanti banaka kreditora. Hoće li se natječaj poništiti po isteku roka od šest mjeseci koliko je natječajem određeno, još nije definirano. U Državi, naime, još nije odlučeno u kojem će se obimu taj projekt nastaviti. Od banaka se traži moratorij na otplatu kredita za godinu dana, potvrdio je jučer Šolić za Radio Zadar, a poznato je kako se od autora projekta Nikole Bašića zatražilo preprojektiranje putničke zgrade, a za koju se iz Lučke uprave pozivaju budući koncesionari da pošalju pismo namjere.Sa zadarskim političarima u  Ministarstvu pomorstva razgovaralo se o uštedi kroz jeftinije građevinske materijale.

No, nema sumnje da je projekt putničkog terminala megalomanski i za bogatiju i veću pomorsku državu, a kamoli Zadar u kojem je ovih dana ukinuta jedna, jedina međunarodna linija za Anconu.
U moru kontradiktornih informacija koje se proteklih mjeseci vrte oko projekta Gaženice, te podatak da je Državna revizija četiri mjeseca „kopala” po svoj dokumentaciji Lučke uprave, sudbina tog kapitalnog projekta, bez obzira na političke poruke iz Zagreba i Zadra, doista treba revidirati dok je još vrijeme.