Turisti u Zadru stradavaju od – znakova

Turistički znakovi, tzv. smeđa signalizacija, znaju biti učinkoviti u informiranju pogotovo kada putnika namjernika – lupe u glavu. Upravo se to dogodilo prije nekoliko dana na Relji, kod informativnog stupa koji je još davno postavila Turistička zajednica Grada Zadra, u okviru projekta smeđe signalizacije. Jedan je prolaznik sa suprugom i djetetom koračao nogostupom i, ne uočivši nisko postavljeni putokaz za hotel “Kalelarga”, gornjim dijelom tjemena prilično jako udario u njega.

Znak je bio postavljen prenisko zbog čega ga je prolaznik zakačio glavom, pa će sigurno dobro zapamititi ime novoga art-hotela na Kalelargi, premda za to vjerojatno uopće nije odgovoran spomenuti hotel. To se dogodilo jer je znak za novi hotel dodan nedavno, budući da se radi o novom sadržaju u turističkoj ponudi kojega prije nije bilo. Stup sa znakovima već je bio popunjen, pa je još jedan putokaz dodan s donjeg reda, ali je to prouzročilo ozljedu prolaznika, o čemu su morali voditi računa oni koji su znak dodavali na stup.

– Nisam znao za to, reći ću da provjere i interveniraju ako je to točno. Smeđa signalizacija postavljena je prije nekoliko godina, a otada smo dobili još novih kapaciteta i sadržaja u gradu koji se dodaju na postojeće stupove. Dobro je da je to tako, jer to znači da se turizam dobro razvija, inače bi mjesta na znakovima bilo previše da nije tako – kazao je direktor Ureda Turističke zajednice grada Zadra Zvonko Šupe.

Problema s „lupanjem glave“ ima i kod planova grada kod mosta i na Foši. I oni su postavljeni, niti visoko – niti nisko, pa neoprezni prolaznici znaju dobro opaliti glavom, pogotovo ako netko prođe biciklom pokraj njega.

– O tome smo već nekoliko puta raspravljali. Netko je visok, netko nizak, teško je naći idealnu visinu za te planove grada. Ako se postave previsoko, neki neće moći vidjeti ništa, a ako ga spustimo prenisko, oštetit će ga vandali. Ionako godišnje potrošimo oko 50 tisuća kuna samo na čišćenje signalizacije od grafita sprejevima, a da druga oštećenja i ne spominjem. Mi smo takvi, sve nam smeta, pa i visina znakova. Građani bi trebali biti malo oprezniji kada se šeću ulicom, pa paziti da ne udare u nešto glavom. A biciklima se ionako ne smije u pješačku zonu, skutere da i ne spominjem – kazao je Šupe.

Jedan drugi hotel istog vlasnika Jadranka Lisice, hotel “Bastion”, jedini ima svoj znak na – Kalmetini. Znači li to da drugi hoteli nisu imali interesa za postavljanje svoga znaka ili Hrvatske ceste imaju neka ograničenja – pitali smo šefa Hrvatskih cesta u Zadru Antu Šarića.

Plati pa postavi

– Taj je znak postavljen propisno, temeljem zahtjeva vlasnika hotela. Mi smo udovoljili zahtjevu, a on je morao platiti postavljanje znaka, u visini negdje do tisuću kuna. Drugi vlasnici hotela nisu uputili svoje zahtjeve za postavljanje znaka na brzoj cesti Zadar 2 – Gaženica, ali smo zato morali s prometnica nad kojima mi imamo nadležnost ukloniti puno signalizacije koja je postavljena na svoju ruku i bez odobrenja. Dosta smo uklonili toga na Žmirićima i na drugim dionicama. Vlasnici su se bunili, a kad su shvatili da bi trebali podnijeti zahtjev i nešto platiti, odjednom više nije bilo interesa – zaključuje Šarić.