Table of Contents
Kruna karijere svakog vojnog pilota je biti probni pilot jer to osim stručnosti znači da ima povjerenje cijele eskadrile. RTL je ekskluzivno bio na ispitnom letu prve probne pilotkinje u povijesti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.
Detaljno pregledavanje helikoptera prije polijetanja uobičajena je procedura, ali danas nije običan letački dan za 31-godišnju vojnu pilotkinju i nastavnicu letenja.
Natporučnica Trupinić ima ispitni let nakon kojega će imati okruglih tisuću sati naleta i status probnog pilota. A za pilote je to velika stvar.
“Meni to iskreno jako puno znači zato što je to pokazatelj da sam već na tolikom stupnju obuke i da imam toliko iskustva da recimo moja eskadrila, odnosno cijelo Hrvatsko ratno zrakoplovstvo, ima povjerenje u mene da sjednem u helikopter koji je bio na nekakvom pregledu radi nekakve neispravnosti i da ga proglasim ispravnim nakon toga”, objasnila nam je vojna pilotkinja i nastavnica letenja natporučnica Antonija Trupinić.
Pod maksimalnim opterećenjem i letjelice i pilota – nakon popravka ili remonta – testirati ispravnost svih sustava i instrumenata i staviti zaključni potpis da je letjelica ispravna, znači imati povjerenje cijele eskadrile.
“Potrebno je zadobiti povjerenje kako u stručnom, tako i u letačkom smislu jer sama obuka za probnog pilota predstavlja jednu krunu karijere zapravo, u profesionalnom, a više u stručnom smislu”, kaže zapovjednik Helikopterske eskadrile 93. ZB bojnik Krešimir Ražov.
Najbolji među pilotima postaju probni, a Antonija je ovim ispitom postala i prva probna pilotkinja u povijesti HRZ-a. To što je žena u karijeri joj, kaže, nikada nije bila prepreka.
“Po reakcijama drugih ljudi vidim da to puno znači i zbog toga sam baš ponosna što mogu pokazati da mi žene možemo jednako konkurirati u bilo kojem poslu muškarcima”, poručuje natporučnica Antonija Trupinić.
A u poslu probnog pilota nije lako ni muškarcima ni ženama. Njima se greške ne praštaju jer mogu biti fatalne. Njihov je posao da funkcioniraju – bez greške.