Table of Contents

U filmu „Prometna renesansa Hrvatske“ koji je Kalmeta od Fimi medije naručio za preko pola milijuna kuna, ne prikazuje se razdoblje od 2000. do 2004. godine (vrijeme Račanove vlade) kada je pokrenuta gradnja autocesta.
Prema „renesansi“ sve počinje od 2004. godine (kada HDZ dolazi na vlast).
Da je stvarnost puno drugačija, kazuje nam Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata:
„Projekt autoceste u pravom smislu počinje u vremenu Vlade Ivice Račana i njegova tadašnjeg ministra Radimira Čačića. Tada su donijete ključne odluke; uzimalo se 60 lipa iz goriva za gradnju, te je 2001. osnovana tvrtka Hrvatske autoceste. Hrvatske ceste postale su samostalne i odlučeno je da se bave isključivo gradnjom državnih prometnica. U zadnjem razdoblju Račanove vladavine otvoreno je oko 150 kilometara autocesta. Baš s dolaskom Sanadera i Kalmete sve je krenulo nizbrdo. Uništili su funkcionalan model gradnje i preopteretili ga s previsokim cijenama“ – prisjeća se Stanić.