Table of Contents
Grad Zadar doživio je težak poraz na sudu koji će gradsku blagajnu koštati više od milijun eura. Trgovački sud u Zadru presudio je kako tvrtka P.S. IMMO zadarskog poduzetnika Zdenka Zrilića ima pravo na naknadu za zemljište uz hotelski kompleks kod Punta Skale koje je postalo nerazvrstana cesta. Ironija situacije? Radi se o prometnici zatvorenoj rampom i nedostupnoj široj javnosti!
Sutkinja Markač: Rampa ne mijenja pravni status
Presuda sutkinje Ane Markač jasna je - Zrilićeva tvrtka dobit će 723 tisuće eura za vrijednost zemljišta, oko 200 tisuća eura za troškove postupka, a na to još idu kamate koje kod ovako visokog iznosa neće biti zanemarive. Ukupno preko milijun eura poreza zadarskih građana odlazi u džep jednog privatnog investitora za cestu koju ti isti građani ne mogu koristiti jer im put zatvara - rampa!
Sud je zaključio kako rampe koje je investitor naknadno postavio "ne mogu pravno oduzeti status nerazvrstane ceste prometnici koja je izgrađena i za koju je izdana uporabna dozvola". Dakle, po sudu - cesta je javna, ali javnost do nje ne može. Apsurd kakav rijetko viđamo.
Gradska vlast spavala na aparatima godinama
Spor traje već petnaest godina, od dovršetka naselja 2010. godine. Pitanje je bilo jednostavno: je li cesta na čestici 1129/3 k.o. Petrčane javna prometnica ili interna cesta hotelskog kompleksa? Grad Zadar tvrdio je da se radi o "privatnom stambenom naselju s kontroliranim pristupom, ograđenom rampama", no sutkinja nije prihvatila tu argumentaciju.
Gdje je bila gradska uprava kada se sve ovo događalo? Kako je uopće moguće da se prometnica unutar privatnog kompleksa, zatvorena rampama, može pravno kvalificirati kao javna cesta? Tko je spavao kada se izdavala uporabna dozvola 2010. godine?
Zrilić udvostručio tužbeni zahtjev
Posebno je pikantan detalj kako je Zrilić prvotno tražio "samo" 351.591 euro, ali je zbog porasta cijena nekretnina zatražio novu procjenu vještaka. Vještak Ozren Sorić iz Contere procijenio je da zemljište sada vrijedi 730.000 eura - gotovo dvostruko više! I sud je to prihvatio.
Svjedok Joško Šupe, glavni nadzorni inženjer, posvjedočio je kako se "radi o javnoj prometnici jer je investitor imao namjeru prodavati apartmane". Po toj logici, svaki privatni kompleks s apartmanima trebao bi dobiti status javne površine. Apsurdnost argumentacije očita je, ali sud ju je progutao.
Katastrofalan učinak gradske pravne službe
Ovaj slučaj brutalno razotkriva nesposobnost gradske pravne službe i administracije. Petnaest godina vođenja spora, angažiranje viših sudskih instanci, uključivanje Visokog trgovačkog suda - i sve da bi na kraju Grad Zadar izgubio i morao platiti milijun eura za cestu koja je fizički zatvorena rampom.
Gradonačelnik Šime Erlić, njegova svita i administracija moraju dati odgovore: tko je odgovoran za ovaj pravni debakl? Zašto se problem nije riješio dok je bio manji? Hoće li netko snositi odgovornost za ovaj financijski krah? Je li se pogodovalo Zriliću u ovom slučaju? Je li sve skupa igrokaz za građane?
Žalba kao posljednja slamka spasa
Grad Zadar najavio je žalbu, što je jedina preostala mogućnost da se ova presuda ne ostvari. No, nakon petnaest godina suđenja i uključivanja viših sudskih instanci koje su već zauzele stavove u korist Zrilića, male su šanse da će se ishod promijeniti.
Građanima ostaje gorka pilula - njihov novac odlazi za javnu cestu do koje ne mogu doći jer im put zatvara rampa. A gradska vlast? Nastavlja kao da se ništa nije dogodilo.
Presuda stupa na snagu ukoliko žalba Grada Zadra bude odbijena.